مشخصات محصولات
انقضا:
2024/12/30
تعداد:
30 عدد
گروه:
ZMA
تحت لیسانس:
هند
نقد و بررسی

درباره محصول :

  • مگترا زد ام ای، مکمل غذایی مفید در حفظ سلامت عضلات (بخصوص در ورزشکاران و سالمندان)
  • حاوی ویتامین B6، زینک و ماده معدنی منیزیم (منیزیم اکساید + منیزیم سیترات)
  • مگترا زد ام ای، موثر در متابولیسم نرمال انرژی
  • دارای اثرات مثبت بر کاهش اسپاسم عضلانی
  • Magtra ZMA، کمک به بهبود سطوح تستسترون
  • بدون تست حیوانی
  • ZMA نیچرز پلنتی، فاقد گلوتن، فاقد شکر، فاقد هرگونه نگهدارنده، طعم دهنده، رنگ مصنوعی، گندم، نشاسته، سویا و مخمر

معرفی مگترا زد ام ای

 

مگترا زد ام ای، مکملی به شکل قرص و حاوی ماده معدنی منیزیم با 2 ملح سیترات و اکساید، زینک و ویتامین B6 است و جهت کمک به سلامت سیستم عصبی-عضلانی و کاهش اسپاسم عضلانی کاربرد دارد. مگترا زد ام ای، علاوه بر موارد ذکر شده در کمک به حفظ و نگهداری سطح تستوسترون، افزایش قدرت عضلات هنگام فعالیت و کمک به بهبود عملکرد عضلات نیز می‌تواند نقش داشته باشد. قرص مگترا زد ام ای، فاقد رنگ مصنوعی، طعم‌دهنده یا نگهدارنده، ذرت، سویا، گندم، نشاسته و مخمر است. و به دلیل عدم وجود گلوتن و شکر در ترکیبات آن برای افراد دارای حساسیت به گلوتن و افراد مبتلا به دیابت نیز می‌تواند قابل استفاده باشد. مگترا زد ام ای با برند نیچرزاونلی (Natures only)، در جعبه‌های 30 عددی حاوی 2 بلیستر 15تایی و بدون تست حیوانی تحت لیسانس بایوپلاس هند و توسط شرکت دارویی آبا دارو طب ایران تولید می‌شود.

 

خواص مگترا زد ام ای

 

مگترا زد ام ای، حاوی 340 میلی‌گرم منیزیم به فرم منیزیم اکساید و 10 میلی‌گرم منیزیم به فرم منیزیم سیترات به ازای هر 1 عدد قرص است.

منیزیم، ماده معدنی‌ است که برای سلامت عضلات، اعصاب، استخوان ها و تنظیم سطح قند خون ضروری است. عدم دریافت کافی منیزیم از رژیم غذایی، ابتلا به برخی بیماری‌ها (همچون بیماری‌های دستگاه گوارش مثل سلیاک یا کرون، اسهال مزمن، پانکراتیت حاد، دیابت نوع 2، وابستگی به الکل و برداشتن قسمت‌هایی از روده باریک به ویژه ایلئوم) و مصرف برخی داروها همچون داروهای مدر، ضد اسید معده، آتنی‌ بیوتیک‌ها، داروهای شیمی درمانی و مهار کننده‌های سیستم ایمنی، ممکن است باعث ایجاد کمبود منیزیم شود. کمبود منیزیم در سالمندان نیز دیده می‌شود. کمبود این ماده معدنی می‌تواند با مشکلاتی همچون حمله قلبی، سکته مغزی، دیابت و پوکی استخوان در ارتباط باشد. 

مگترا زد ام ای با تأمین منیزیم مورد نیاز بدن، علاوه بر جلوگیری از کمبود این ماده معدنی در بدن به سلامت سیستم عصبی- عضلانی کمک می‌کند. حضور ویتامین B6 در کنار منیزیم به بهبود عملکرد عضلات، افزایش استقامت و کاهش خستگی کمک می کند که می تواند برای ورزشکاران مفید باشد.

از دیگر خواص منیزیم می‌توان به کاهش اسپاسم‌های عضلانی، کمک به کاهش شدت و تعداد حملات میگرن و تسکین علائم سندروم پیش از قاعدگی اشاره کرد. 

یکی دیگر از فواید ذکرشده برای مگترا زد ام ای، کمک به افزایش سطح تستوسترون است. برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل منیزیم در دوز مشخصی می‌تواند سطح تستوسترون را در مردان افزایش دهد. 

جهت مطالعه بیشتر پیرامون خواص منیزیم، مطالعه مقاله با عنوان "همه چیز درباره منیزیم" تألیف و ترجمه خانم دکتر الهه عبدالهی که در مجله داروکده منتشر شده است به شما پیشنهاد می‌شود. 

مگترا زد ام ای علاوه بر منیزیم، حاوی 19 میلی گرم زینک به فرم زینک سولفات مونوهیدرات است. زینک یا روی نقش های متعددی در فرآیندهای بیولوژیک بدن دارد و برای فعالیت کاتالیتیکی صدها آنزیم، مورد نیاز است. از جمله نقش‌های زینک می‌توان به اثر بر عملکرد سیستم ایمنی، سنتز پروتئین، ترمیم زخم، سنتز DNA و تقسیم سلولی اشاره کرد. 

در پایان این قسمت لازم به ذکر است که در کنار استفاده از مگترا زد ام ای و بهره‌مندی از فواید آن می‌توانید از محصولات میگرن که به صورت تخصصی به پیشگیری و کاهش شدت و دفعات حملات میگرنی کمک می‌کند، استفاده نمایید.

و همچنین در کنار مصرف مگترا زد ام ای که به رفع گرفتگی عضلات کمک می‌کند، برای کمک به بهبود عملکرد سیستم عصبی و ارتقا انرژی استفاده از محصولات ویتامین B1 نیز می‌تواند مفید باشد.

 

سایر ترکیبات

 

در کنار ترکیبات اصلی و مواد موثره، ترکیباتی در نقش مواد جانبی (کمکی و غیر موثره) به این محصول افزوده شده که شامل موارد زیر هستند:

میکروکریستالین سلولز، پوویدن، کراس کارملوز سدیم، منیزیم استئارات، هیدروکسی پروپیل متیل سلولز، تیتانیوم دی اکساید، تالک خالص، پلی اتیلن گلیکول.

 

روش مصرف مگترا زد ام ای

 

در صورتی که پزشک معالج طریقه مصرف خاصی را تجویز کرده باشد باید طبق نظر ایشان استفاده شود. در غیر این صورت روش مصرف مگترا زد ام ای به صورت یک یا دو بار در روز و هر بار یک عدد قرص به همراه یک لیوان آب پیشنهاد شده است.

حتما توجه داشته باشید که، مگترا زد ام ای، قرص بلعیدنی است و باید از جویدن آن خودداری کرد. 

 

زمان مصرف قرص مگترا زد ام ای

 

زمان خاصی تحت عنوان بهترین زمان مصرف مگترا زد ام ای ذکر نشده است اما به طور کلی بهتر است به دلیل امکان وجود اثرات ملینی، از مصرف قرص منیزیم با معده خالی و در میان‌ وعده‌ها اجتناب شود. همچنین این فرآورده حاوی زینک نیز است و مصرف زینک با معده پر (به همراه وعده غذایی) تا حدود بسیار زیادی مشکلات گوارشی احتمالی ناشی از زینک را برطرف می‌کند. بنابراین بهتر است قرص مگترا زد ام ای به همراه یک وعده غذایی میل شود.

نظرات

ارسال ایمیل به دوستان